Vampire Knight II: Guilty

Godina snimanja: 2008
Broj epizoda: 13

Nakon što se oporavio od povreda koje je zadobio na kraju prvog serijala, Zero se vraća u Kros akademiju i ponovo preuzima ulogu redara. Nedugo nakon toga, članovi vampirskog veća ga stavljaju na listu za odstrel, zbog ubistva čistokrvne vampirice Šizuke. Srećom, na scenu stupa svemoćni vampir Kaname, koji spašava Zeroa i nalaže savetu vampira da se kloni škole i njenih učenika. Međutim, Kaname nastavlja da krije istinu o Šizukinoj smrti, i drugi počinju da sumnjaju u samog Kanamea. U međuvremenu, Juki doživljava flešbekove koji je navode na istraživanje njene krvave prošlosti: šta će to pronaći, saznaćete ako pogledate ovaj naslov.

S obzirom da je zasnovan na klišeima šođo žanra i lepoj animaciji muških likova, Vampire Knight: Guilty je solidan nastavak prvobitnog šođo-emo-gotskog serijala, koji zaokružuje priču i odgovara na pitanja koja su ostala na kraju istog. Elem, za većinu će Vampire Knight: Guilty, baš kao i njegov prethodnik, biti pun klišea, romanse i emo scena koje uključuju vampire. Dodajte tomu i malo homoerotizma, malo mitologije, i dobijate upravo ovo što pomenuh u prošloj rečenici: kliše. Međutim, unatoč ljubavnom trouglu, u dubini ovog naslova postoji dosta dobro izbalansirana, solidna priča, koja drži pažnju gledaocu ovog serijala. Od značaja je što ovaj serijal skuplja klupko i odgovara na pitanja iz prošlog serijala: nakon što dugo vremena provodi u senkama, veće vampira konačno izlazi na scenu (ako ne na dnevnu svetlost!) , tu je, naravno, i kikes direktor škole, a saznajemo i nešto o Jukiinoj prošlosti, kao i stvarnim namerama samog Kanamea.

Velika mana serijala jesu isforsirane scene borbe. Uprkos činjenici da su ove scene potrebne serijalu, ostaje razočarenje što te scene nisu odrađene kako treba. Statične sekvence su obično gotove pre no što su počele, i sve nekako izgleda isforsirano, zbrzano i jednostavno za finale samog serijala. Takođe, ljudi koji čitaju ovu mangu moraju da se pripreme na izmenjenu sudbinu Zeroa: verovatno ćete želeti da zadavite scenariste ovog serijala, ali šta je tu je. Oni koji nisu čitali mangu će biti sasvim zadovoljni.

Animacija je ista kao i u prvom delu: likovi su lepo nacrtani, ali su scene borbe očajne. Nedostatak frejmova, nelogični uglovi kamere, neinovativna koreografija, velika su mana ovog serijala. Što se likova tiče, sama Juki je totalno debilno odrađena, nije nimalo uznapredovala kroz prošli serijal, ao u ovome možemo reći da je i postala grozota. Doduše, Kaname i Zero su zaista dobro odrađeni, tako da ne mogu reći da nema nekog napretka u razvoju likova i njihove psihologije.

Kao i prvi deo, ovaj anime preporučujem ljudima koji vole romantične teme sa dozom horora. U celini, Vampire Knight: Guilty možda nije tako dobar kao prethodnik, ali je sasvim lagan za praćenje, tako da oni koji žele da gledaju nastavak dogodovština slavnog trija, slobodno mogu da pogledaju ovaj naslov.