Planetes

Godina snimanja: 2003.

Godina je 2075. Nafta je odavno potrošena, a Mesec, taj Zemljin neumorni pratilac rošavog lica, ne samo što je kolonizovan već je i prepun novootkrivenog izvora energije. Astronauti, svemirski letovi i boravak u nultoj gravitaciji deo su svakodnevice ljudskog života.

Međutim, na put još bržem razvoju svemirskih putovanja staju tvorevine kratkovidih žitelja 20. veka – raznorazni svemirski otpad poput matorih, pokvarenih satelita i njihovih komponenata, delova letelica, osoba sahranjenih u svemiru i ostalih zvrčki koje prete da se sudare sa nekim od brodova koji lete na Zemlju ili sa nje. I tu, dragi čitaoci, na scenu stupaju junaci naše serije – pripadnici odeljenja za uklanjanje otpada svemirske stanice Seven, koja je u vlasništvu Technore, kompanije-giganta.

Naravno, vama je serija u najavi već dosadna i počinjete da se pitate kakve veze svemirski đubretari imaju sa bilo čime i kakav je to anime bez nindži sa specijalnim moćima, bez opakih samuraja, bez obnaženih, prsatih teta i dosta acije i krvi. Odličan anime!, izdirem se na vas časteći vas usputnom ćuškom i, prekidajući vam tok misli, zakrvavljenih očiju buljim u vas dok se ne povinujete mojoj volji i poverujete mi.

Sada sledi par reči o animeu. Dakle, kao što je prethodno rečeno, priča prati ekipu svemirskih đubretara i prikazuje njihove dogodovštine u svemiru. Serija je u suštini tvrda SF ljubavna drama koja se bavi gomilom pitanja počev od odnosa među ljudima i među nacijama, odnosom između velikih kompanija i njihovih zaposlenih, uticajem tih kompanija na svet, položajem siromašnih zemalja u odnosu na razvijene i jake, monopoloizacijom svemirskih resursa, terorizmom, ljudskim avanturističkim duhom, kolonizacijom Sunčevog sistema... Jasno vam već postaje da pred sobom imate seriju koja se, kao i svaki dobar SF, bavi gomilom pitanja i problema koji ili već postoje ili, pak, prete da nastanu.

Pored gore navedenog dodajte zanimljive likove, realističnu futurističku atmosferu i veoma jaku, toplu i ubedljivu priču iskazanu kroz lep crtež i animaciju i predivnu muziku. Kada sve to saberete, oduzmete, pomnožite i podelite, ostaje vam remek-delo animea koje nijedan ljubitelj naučnofantastičnog žanra neće sebi dozvoliti da propusti.

Toliko od mene. Fingy, over and out. You copy?

Tekst napisao Fingolfin The Elf King