Mirage of Blaze

Godina snimanja: 2002.
Broj epizoda: 13 + OVA

Desilo se tako, da sam surfanjem po anime planetu, naišao na kratak opis jednog anime serijala koji me zaintrigirao – anime se zvao Mirage of Blaze. Sad, kako nisam gledao u žanr, nego u priču, onako nevino konstatujem na forumu Anime Overdose da krećem sa gledanjem ovog serijala. Kako sam svima poznat kao homofob i protivnik yuri, yaoi i tako tih „derpe“ žanrova, jedna predivna osoba, sa nickom Suna, mi "ladno kaže: „E baš me zanima tvoje mišljenje o serijalu.“ I sad ja kontam, što odjednom to....Eh, eh, eh....Gledam ti ja tako anime, i negde oko pete epizode....oko pete epizode...ispostavi se da je anime shounen – ai (blaga varijanta yaoija)!!! Dakle, sledi prvi opis anime ostvarenja iz „derpe“ žanra. Trudiću se da budem objektivan.

Pored našeg, stvarnog sveta, postoji još jedan duhovni svet, gde se duše samuraja bore za prevlast. Ougi Takaya, sasvim običan srednjoškolac, nije ništa znao o ovome sve dok ne sretne čoveka pod imenom Naoe Nobutsuna, koji mu kaže da je on ustvari reinkarnacija Uesugi Kagetore, jednog od vođa klana koji se bavi uništavanjem zlih duhova. Uz pomoć starih prijatelja, Takaya se bori protiv njih i traga za svojom prošlošću...

E sad, jelte, ne možete nakon ove priče da očekujete nekakav pederluk u animeu, zar ne? E, pa nisam ga ni ja očekivao. Vladimire dosta o tome! Zar nisi rekao da ćeš biti objektivan? Okej, okej! Priča u Mirage of Blaze nije toliko loša – ustvari, pre bih rekao – ideja nije loša. Originalnost priče je stvarno super, iako nam ona sama ne kazuje ništa novo, dosta dobro obrađuje bitke davno umrlih samuraja, i kako ta bitka utiče na ovaj svet. Čitava stvar je urađena sa nekom mračnom atmosferom, i mračnim raspoloženjem. Ono što je mana priče je što nije konzistentna. Previše preskakanja ima za anime od samo 13 epizoda. Drugi problem u animeu jeste gomila likova, mesta, i imena koje jednostavno sve pomešate. Ni sam se sad ne mogu setiti ko je sa kim u srodstvu, ko je sa kim povezan na ovaj ili onaj način, tako da je to zbunjujuće.

Likovi i njihova interakcija je ustvari ono na šta se ovaj serijal fokusira. Fokus je prvenstveno na Kagetori i Naoeu, dva lika koji imaju zajedničku prošlost koja je puna nekih mračnih stvari. Ono što kao psiholog (nadam se) moram da priznam je, bez obzira na te neke „derpe“ scene, da su odnosi između likova, njihovi kontovi, razmišljanja i šta sve ne dosta dobro odrađeni, zaista. Jedina mana (ako se takvom može nazvati) jeste nedostatak priče o sporednim likovima, ali to je za očekivati, sa obzirom da je ovo anime od svega 13 epizoda.

Animacija, muzika i ostalo su zaista na zavidnom nivou. Anime ima mračnu priču, i jedina mana ovog serijala jeste što mu je priča zbunjujuća i što anime potpada pod shounen – ai žanr. Sad, verovatno će se svideti devojkama, a možda i ponekom muškarcu. Eto. BIO SAM OBJEKTIVAN, ŠTA HOĆETE?