GANTZ

Godina snimanja: 2004

Ah, da. GANTZ. Ovo je tek anime. Sećam se da sam ga počeo gledati oko 9-10 sati naveče i da sam ga odgledao do kraja te iste večeri! Ujutro, sav nikakav ležem u krevet, ali sam potpuno zadovoljan – anime je bio baš onakav kakav volim – brutalan, mindfuck i krvav.

Radnja GANTZ-a se vrti uglavnom oko dva lika – Keija i njegovog prijatelja iz detinjstva, Katoua. Već prva epizoda nam nudi krvavu scenu – naši junaci ginu tako što ih pregazi voz dok su pokušavali da spasu pijanca. Međutim, umesto da se pojave u Raju ili Paklu, naši junaci su prebačeni u sobu punu stranaca u kojoj se nalazi crna kugla pod imenom GANTZ. Kao da im šok smrti nije i sam dovoljan, ljudi u sobi su primorani da idu na opasne misije gde su zaduženi da ubijaju razne vanzemaljce – misije sa kojih se retko ko vraća. Sada se Kei, Katou i još par likova moraju izboriti za svoju slobodu pomoću velikog arsenala oružja i sa malom šansom za opstanak.

Ono što je mene oduševilo kod GANTZ-a, jeste ogroman broj brutalnih scena. U ovom animeu ima svega – od scena silovanja, golotinje, do neizmernog broja umirućih scena koje često uključuju implozije i eksplozije. Ovaj anime uključuje i veliki broj različitih vanzemaljaca, životinja, ljudi i dece; ništa nije sigurno od GANTZ-ovog nasilja, i ovo je jednostavno najveći “trademark” ovog animea.

Što se tiče priče, ona počinje isto tako nasilno kako se i završava. Kao što sam već pomenuo, čitav GANTZ je sastavljen od uglavnom dve stvari – seksa i nasilja. Seksualne scene nećemo opisivati, ovo nije hentai anime (porno anime) nego ecchi. Što se tiče nasilja, ono ustvari i radi ono zbog čega je tu; oslikava pravu i maksimalnu šokantnu vrednost ovog animea. Mnogi animei su brutalni, da; ali u GANTZ-u, te brutalne i nasilne scene su takve da ih nekada nećete moći ni gledati. Postoji još jedna stvar kod ovog animea koja je karakteristična za njega – to je način na koji ti vanzemaljci mole za život, pa se, iako su pobili stotine ljudi, i mi nevoljno saosećamo sa njima, kada ih nakon molbe naši junaci saseku i prebiju namrtvo.

Ah, kraj animea. Uf. Mogu isto da kažem kao što sam rekao za Claymore i Berserk – ljudi, jedini lek je manga. Anime se završava otprilike na 1/4 mange, stoga - Čitajte! – nećete zažaliti.