Darker than Black: Kuro no Keiyakusha

Godina snimanja: 2007
Broj epizoda: 25

Tokio je okružen ogromnim zidom koji ga štiti od vanjskog sveta i opasnosti poznatije kao Paklena Kapija. Stvari nisu ništa bolje unutar zidina ovoga grada zbog Kontraktora, psihopatičnih ubica koji poseduju nadnaravne moći. Ove ubice moraju platiti ceh za korištenje svojih moći, ponekad u formi beznačajnih, običnih zadataka, a ponekad veoma bolnih (kao što je lomljenje prstiju). I dok njihove gadne moći gomilaju leševe, Kirihara Misaki i njen tim iz Javnog obezbeđenja stranačkih poslova bori se da reši slučajeve i dovede same Kontraktore u red. No, njihov zadatak nije lak; maskirana osoba sa kodom BK201 počinje da ubija Kontraktore i zadaje im mnogo problema. Ko je BK201? Kako se Kontraktori mogu zaustaviti? Šta znači pojavljivanje Paklene Kapije za sam Tokio i njegovo stanovništvo? Ne znate? Zanima vas? Pogledajte anime.

Ovo je zaista dobar anime. U ovom serijalu naglasak se stavlja na veze između likova, na instinkte glavnih junaka i njihovog svakodnevnog posla. Svi junaci ovoga serijala su odrasli, i pokušavaju da prežive u okrutnom svetu, boreći se sa pritiskom njihovih saradnika i njihovih neprijatelja. Interesantna stvar kod Kontraktora je što mogu da donesu objektivnu odluku, ne uzimaju u obzir osećanja, što ovu seriju čini dosta inteligentnom. Sama organizacija animea ima mnogo nivoa, a likovi su dosta suptilni u nekim potezima.

Što se tiče samih moći Kontraktora, može se reći da su dosta kreativno osmišljene. U ovoj seriji, ljudi sa najjačim moćima su zapravo najslabiji, jer ne ostavljaju prostora za manevar i strategiju. Sama priča zna kako da iskoristi likove, gde svaki glavni lik dobija jedan ark koji objašnjava istoriju toga lika i njegove vrline i mane.

Ono što bi se uzelo kao loša strana ovog serijala (ne loša, nego više prosečna, standardna, gde sami tvorci serijala skoro uvek padaju) jeste činjenica da arkovi variraju u kvalitetu – jedan ark je odličan, dok je sledeći samo dobar. Recimo, arkovi u sredini serijala (negde oko 12-16 epizode) su zaista sjajni i šteta je što ostali arkovi nisu na tom nivou. Ne, ni drugi arkovi nisu loši, ali ovi su bili nešto posebno i trebalo je barem kraj napraviti na tom nivou.

Likovi u serijalu su šaroliki. Tu je srebrnokosa lolita, starac koji je ujedno i teški alkoholičar, mačka koja priča, te i sam glavni lik, BK201. Već sam rekao, sve i jedan glavni junak od ovih pomenutih ima svoj sopstveni ark, koji daje dubinu i pruža nam uvid u razmišljanja samih likova. Jedina mrlja na sijasetu dobrih likova jeste Amber. Za lika koji se pominje u jednoj trećini samog anime serijala, dosta je plitko odrađena. U animeu čiji se naglasak od početka stavio na mračnu budućnost, njen lik i karakter jednostavno nisu dobro uklopljeni. Animacija likova je odlična, muzika je isto prijemčljiva i dobro odgovara samom settingu serijala.

Sam kraj animea nije loš, ali tvorci serijala su nagurali previše informacija u poslednju epizodu, što je rezultiralo sasvim prosečnim završetkom. Ipak, uprkos ovome Darker than Black je anime koji od sveg srca preporučujem svakome, naročito odrasloj publici. Ima dosta akcije, ali ne maloumne akcije šounen tipa. Priča sasvim dobro razvija svaki idnividualni ark i drži pažnju, a svaki od arkova ima zadovoljavajući klimaks što čini ovu seriju jednom od boljih u 2007. godini.