Cowboy Bebop

Godina snimanja: 1998-1999.

Na mene je, izgleda, spalo ovo teško breme opisivanja anime ostvarenja koje je pokupilo silne pohvale diljem, to jest, širom sveta – Cowboy Bebop. Pa, u startu ću Vam ovo reći – od mene, pomenuti anime neće dobiti tolike pohvale. Ne, ne, ne i opet ne. Anime jeste dobar, ali da bi ušao u mojih top 10 (da ne pominjem top 5) mora da ima standardnu i dobro definisanu priču, epizode koje se ne preskaču i koje nisu smor, a ovaj anime, dragi moji čitaoci to uopšte nema.

Anime se vrti oko lovaca na ucene, Spike Spiegela i Jet Blacka, i njihovim doživljajima tokom potrage za raznim kriminalcima, koje je teško uloviti, jer kako i sami znate, Galaksija je jedna beskonačna tvorevina, gde se pomenuti mogu lako sakriti. I Spike i Black teže da pobegnu od svoje prošlosti, no, ona ih proganja i uvek im je za petama, bilo da je to putem nekih sećanja koja se znaju javiti u najnepogodnijim trenucima, bilo da je to u vidu nekih opasnosti i starih/novih neprijatelja. No, nije sve tako crno – tokom svojih putešestvija, susreću i Faye Valentine, pomalo beskrupuloznu devojku koja im pomaže (mada ne njihovom voljom) u potrazi i lovu na razne kriminalce. Nakon nekog vremena pridružuje im se i Ed, tinejdžer-haker, kao i pas po imenu Ein. Da li će naše likove sudbina i mračna prošlost sustići, ili će ih obići kao ponekad što tornado obiđe regione koje bi trebao srušiti, saznaćete ako pogledate ovaj anime do kraja.

Uh. Kako da opišem ovaj serijal? Kako, kako, kako? Prva stvar koju trebate da zapamtite, jeste to da se Anime Jedinica sastoji od ljudi koji pišu subjketivno/objektivne opise anime serijala. Okej. Dakle, krećemo. Ono što najviše nerviralo kod pomenutog serijala jeste priča. Koliko su mi samo ljudi nahvalili Cowboy Bebopa! A must see anime, tako su ga opisivali! Ponukan njihovim dobrim utiscima, skinuo sam anime i krenuo gledati. Priča jeste dobra, anime jeste dobar, animacija jestre dobra, ali nije izvanredna i ne zaslužuje tolike pohvale! Prva mana ovog serijala jeste nekonzistentna priča; svakih pet minuta imamo uvid i flešbek u prošlost jednog od likova, a pomenuti flešbekovi, koliko god znaju da oplemenjuju priču, toliko znaju i da je koče i smaraju gledaoca. U redu, ruku na srce, priča jeste okej, i dosta je dobra, ali u ovom animeu sam iz dosade preskakao par epizoda. Outlaw Star, anime koji je i dosta stariji i bolji, i koji liči na ovo ostvarenje, po meni je za klasu iznad Cowboy Bebopa. I onda mi ljudi na raznim forumima daju 9/10 za priču u Bebopu! Ha!

Ono što krasi Bebopa jesu likovi. Najpozitivnija stvar u ovom serijalu i zbog čega mi je i bio malo iznad proseka jesu upravo oni – Faye, Spike, Ed...malo po malo imamo flešbekove, koji, kao što pomenuh, iako koče generalnu fabulu dosta oplemenjuju i karakterišu same crte ličnosti pomenutih likova. Anime je uglavnom orentisan na neke konflikte unutar likova i eventualno između jednog ili dva lika. Nema tu neke generalne fabule koja nije linearna i nepredvidiva.

Animacija jeste dobra, ali se to na početku serijala ne primećuje; tek nakon par epizoda, kada priča dobije na volumenu, i kad se likovi definišu kao takvi kakvi jesu, ona postaje bolja i oštrija. Muzika je izvanredna, gde se ponekad i likovi definišu kroz muziku. Muzika definitivno zavređuje visoku ocenu.

Na kraju, preostaje jedna stvar – izvinjavam se svim ljubiteljima ovog serijala na ovakvom opisu, ali na mene je anime ostavio takav utisak. Dobar je, ali nije najbolji, ali, kako ljudi znaju reći o ukusima ne treba raspravljati. U svakom slučaju, preporuka definitivno ide za ovaj serijal – ipak, u mnogo čemu ovaj rivju je subjektivan, stoga, slobodno dajte šansu Cowboy Bebopu, možda Vas oduševi, umesto razočara kao što je mene.