Metal Gear Solid
#11
Pogledao sam video i stvarno je bio edukativan dok je govorio o Kojiminim početcima, ali ubrzo je uslijedilo svršavanje na njegovu "umjetnost". Da se razumijemo, ja uopće ne mislim da su MGS igre loše. Dapače, čovjek zna smisliti dobre likove, obrađuje zanimljive teme i ima neke solidne ideje, ali i dalje stojim iza mišljenja da scenarij jednostavno nije dobar, nema apsolutno nikakve suptilnosti i sve se igraču sto puta ponovi da ne bi slučajno sam pokušao nešto zaključiti, a međuscene su preduge, ima ih previše i za to jednostavno ne postoji opravdanje, jer ovo je ipak igra, a ne film. Njegove igre pate od nevjerojatno velike količine suvišnog dijaloga i ne znam da li to Japanci gotive, ali meni se gorepomenuto nimalo ne sviđa.

Nakon što sam saznao za njegove "interaktivne filmove" tipa policenauts došao sam do pretpostavke da je Kojima jedan od scenarista tipa David Cage koji nisu uspjeli u filmskoj industriji pa im je igraća industrija kao neka utjeha. Što se "edukativnog" videa tiče, još bih samo dodao da mi je mnogo jadno kako lik pokušava pod pažnju ka detaljima opravdati apsolutno idiotska objašnjenja kao što je fantomska cigara XD i "stimuliranje kostiju u uhu".

Inače, iznenađen sam tvojim prilično finom i kulturnom odgovoru što dosad nisam primijetio kod fanova kad im netko kaže da mu se ne sviđa njihov predmet obožavanja.

Da zaključim, MGS je vrlo dobar serijal, ali ni blizu savršenstva ili nečeg što pomjera granice i bez sumnje je jedan od najprecijenjenijih na planeti, uz GTA serijal, naravno.
Reply
#12
Ne znam, sve je to ipak stvar ukusa. U MGS serijalu, dijalozi su mi uvijek bili zanimljivi i naročito glasovi, naročito Snake eater ili četvorka, dok kod Max payne serijal sam većinom preskakao scene koliko su bile naporne i kvarile ritam igre. Zato sam i odustao od trećeg Max paynea, ne mogu niti igrati, a da ne prođe bar 10 animacija i brbljanja. A za MGS sam znao što mogu očekivati i polako se uživio u igru.
Ako ništa, imao je premoćne likove kao Crying wolf.
[Image: harpy211.png]
Reply
#13
Ja znam da samo Kojima moze ovo izvesti Big Grin
http://www.youtube.com/watch?v=vgaYe4ZYYyY
[Image: 76561198041329936.png]
Reply
#14
^ A sad ta Snejk iter muzika Big Grin

https://www.youtube.com/watch?v=9aHQnDTd1y4

Way To Fall mi je omiljena pesma iz trojke.

https://www.youtube.com/watch?v=F9hagVL-__c

Nego, The Phantom Pain koji uskoro stiže je nova generacija MGS sa malo kinematika, sav posvećen gejmpleju, pa neće imati neke stvari koje smetaju našem drugu Waspu. Ako mu se svidi, možda ga liši trenutne odbojnosti prema Kojiminom pripovedanju koji odstupa od uobičajenog i privoli ga da odigra ostale MGS igre. Smile

Zanimljivo je da MGS igre koje imaju dugačke kinematike dostave više gejmpleja nego zapadne koje sve više upadaju u živo blato kinematika. Čak su i tutorijali zabavni i imaju koheziju igračke poučnosti i fikcije.

Snatcher, Hideo Kojima's Adventure Masterpiece



[Image: 76561198088028945.png]
Reply
#15
Figura Quiet iz Metal Gear Solida 5 ima mekane grudi namijenjene stiskanju

Kojima pravi gospodin, nema šta XD
Reply
#16
^ Kojima stari perverznjak, pipanje ženskih grudi je njegov trejdmark. Toungue

Naišao sam na članak (worth reading) u kome autor podstaknut razlazom Kojime i Konamija predviđa kraj ere velikih japanskih dizajnera video-igara.

The Era of Japan’s All-Powerful Videogame Designers Is Over

Za razliku od Zapada gde se na igre gleda kao na timski poduhvat u Japanu se igre vežu za jednu ličnost. Pa tako kad govorimo o Batman Arkham Cityju - kažemo Rocksteady, a kad govorimo o Resident Evilu 4 - kažemo Shinji Mikami.
[Image: 76561198088028945.png]
Reply
#17
U japanu 200 ljudi radi na igri a slavu uzima samo jedan. Kao u USA kada u ime igre stave Sid Mayer ili Tom Clancy. Ako su japanci toliki egoisti neka napravi studio po imenu ''Kojima'' zaposli 200-300 ljudi pa će se i dalje samo on spominjati.
Reply
#18
Meni je to delimično slično filmu. Mad Max= Miller, Blade Runner= Ridley Scott, Halloween= Carpenter, itd.

E sad, u Japanu je nešto različito poimanje materijalnih i duhovnih vrednosti, iako, realno, svi znaju da je ceo tim zaslužan za razvijanje igre, izgleda da je ipak snažno zastupljeno autorsko pravo nad igrom pogotovo kod tih velikih imena, a može se pak reći da je u pravljenju igara kod Japanaca ključnija imaginativna i domišljata ideja i vizija jednog režisera/dizajnera nego zajedničko donošenje odluka pokrovitelja poduhvata i developera i istraživanje igračke publike. Kako god, japanski režiseri/developeri su poznatiji od američkih i evropskih.

Studio sa "Kojima" u imenu već postoji - Kojima Productions. XD Mislim, sad više zvanično ne postoji jer ga je nedavno Konami ugasio/preimenovao ali tim je i dalje na okupu dok se ne završi rad na MGS5. Kojima je patološki radnik i perfekcionista i, naravno, bez svog tima ne bi mogao ništa. Ko je god čitao njegove intervjue i tvitove, mogao je da vidi koliko često i lepo govori o svojim saradnicima iz KojiPro-a.

[spoiler][Image: iE6cEDw.jpg][/spoiler]

Malo je ljudi danas koji mogu da u velikoj meri ograniče korporativno uplitanje kod AAA igara i imaju veliku slobodu nad svojim radom.
[Image: 76561198088028945.png]
Reply
#19
Metal Gear Solid bez Hideo Kodžime kao Resident Evil bez Šindži Mikamija, Devil May Cry bez Hideki Kamije i Hideaki Icunoa i Ninja Gaiden bez Tomonobu Itagakija.
[Image: 12919667-1054652541260501-1842689955405525214-n.jpg]
Reply
#20
Dabome. Zato je ogromna stvar što će PC igrači moći ravnopravno sa konzolašima da igraju Kojiminu igru na jesen i verovatno labudov ples Metal Gear Solida. Da pored Kojime i ovih koje je KIba nabrojao pomenem još neke japanske veličine čije igre su više rezultat jake lične vizije nego studija i nekih drugih činilaca: otac modernih video-igara - Shigeru Miyamoto (Mario, Zelda), hard core majstor koji pravi sumanuto zajebane igre i boli ga uvo za današnje kežual igrače - Hidetaka Miyazaki (Demon/Dark Souls/Bloodborne), dvojica dizajnera koji danas putem Kickstartera rade na spiritualnim naslednicima voljenih serijala - Keiji Inafune (Mega Man) i Koji Igarashi (Castlevania), kreator legendarnih atmosferičnih PS2 klasika Ico i Shadow of the Colossus - Fumito Ueda. Možda novo veliko ime je Hajime Tabata koji je svojim preuzimanjem Final Fantasy 15 preporodio igru koja je skoro deceniju bila u development hell-u.
[Image: 76561198088028945.png]
Reply




Users browsing this thread: 1 Guest(s)