Samurai 7

Godina snimanja: 2004.

Malo je ljudi kojima nije poznata ova priča Akire Kurosawe, bilo iz njegovog filma ili iz jednog od mnogih njime inspirisanih. Nije ni čudo jer je tema borbe šačice pravednih protiv mnogostruko brojnijeg neprijatelja uvek zelena.

Ovoga puta nam je poznata priča sa svim poznatim ljudima, servirana u animiranom obliku u naučno fantastičnoj postavci. Ubrzo po početku gledanja otkrio sam da se priča kroz prepričavanje definitivno nije izlizala. Nego da uputim one koji možda nisu upoznati sa pričom, a one upoznate sa njom da približim novoj postavci:

Mnogi su ratovi pregazili planetu. Ratovi vođeni među samurajima. Zvuči poznato? Možda, ali postoji začkoljica: ovi ratovi su vođeni među samurajima koji su velikim delom mehanizovani. Ogromne mašine, roboti i ratni brodovi su vodili podjednako ogromne bitke i kako to obično ide, opustošili veliki deo planete jer su mnoga sela uništena između dve vatre.

Ratovi su prošli, a sa krajem ratova se polako na moć digla trgovačka klasa. Rat nije dobar za trgovinu, tako da su samuraji ostali bez posla. Bez posla su samuraji ostali bez plate, a bez plate su samuraji ostali bez hrane. Gladan samuraj nije dobar samuraj, jer je samo pitanje vremena kada će gladan samuraj rešiti da napuni svoj stomak na jedini način koji zna: ubijanjem.

Mnogi samuraji su se okrenuli banditluku i osnovali velike grupe koje su držale sela u šaci i iznuđivale pirinač i žene od seljana. Seljani kao seljani su se pobunili... ili nisu. Ne, seljani su se prepustili sudbini i predali pirinač koji nisu mogli da sakriju i žene koje su razbojnici tražili.

Neko je vreme prošlo tako dok se u selu Kanna nije približila još jedna žetva, naizgled kao i svaka druga. Razlika ovoga puta je što su, na jedvite jade, seljani rešili da se pobune. Naravno, bili su svesni da nisu sposobni da se bore protiv brojeva i tehnologije razbojnika, tako da su rešili da unajme samuraje, a to je, kako je jedina valuta kojom su raspolagali bila pirinač, značilo gladne samuraje.

Na poduhvat kreću mlada sveštenica Kirara i njena mala sestra Komaći praćene Rikićijem, jednim od zemljoradnika Kanne. Priča dalje prati njihovo okupljanje grupice samuraja i odbranu sela.

Animacija ove steampunk priče je više nego solidna, a priča taman dovoljno odudara od originalne da bude sveža i starom obožavaocu, dok je prati u svim važnijim elementima da je jasno da je to ista ta priča. Kroz 26 epizoda vidimo likove kako se skupljaju, putuju zajedno, šale se i plaču. Saznajemo priče iza svakog od njih, čime su barem meni prirasli za srce. Avaj, kako je ovo priča koja prati Kurosawinih "Sedam Samuraja", vidimo kako isti ti likovi jedan za drugim padaju, što me je prilično pogodilo.

Neki mogu na osnovu površnog pogleda, pogrešno zaključiti da ovo anime ostvarenje pripada meccha žanru i u slučaju onih koji nisu ljubitelji istog zaobići ovaj naslov, ali bi time veoma pogrešili, a to tvrdim ja koji sam prvi koji zaobilazi taj žanr. Zaista u ovome ostvarenju vidimo velike robote, koji u nekim scenama preovlađuju, ali daleko od toga da se oko njih vrti priča. Svi glavni protagonisti su od krvi i mesa, sa izuzetkom jednog, koji je najvećim delom mehanizovan, ali koji ima najljudskije srce među njima.

Ovaj anime je nezaobilazan ljubiteljima steampunk žanra, a preporučujem ga i ljubiteljima samuraja, kao i herojskih borbi protiv verovatnoće. Na mahove će vas nasmejati i na mahove će vas rastužiti, a svo vreme će vas držati pred ekranom. Od mene će za njega uvek biti samo lepih reči.

Tekst napisao Hedge