Requiem from the Darkness

Godina snimanja: 2003
Broj epizoda: 13

Momosuke je mladić koji ima samo jednu želju: da putuje Japanom i skupi stotinu horor priča. On putuje od mesta do mesta, tražeći priče o paranormalnom i grotesknom, nadajući se da će sakupljene priče jednoga dana objaviti u knjizi. Međutim, uskoro se njegov mirni život menja iz korena kada se sretne sa tri mračna i nestvarna bića – sveštenikom Mataichijem, poznavaocem ptica Nagamimijem, i prelepom Ogin. Ovaj trio je preuzeo na sebe da očisti svet od korupcije, ali Momosuke počinje da se pita da li je to stvarna misija ovih stvorenja ili je u pitanju nešto drugo, puno mračnije?

Ono što je karakteristika ovog anime-a jeste čudan i neobičan način crtanja. Vizuelni aspekti su sasvim neobični, mračni, puni iskrivljenja i sličnih šarolikosti. Anime je jednostavno napravljen kao nijedan do sada, i verujte, to nije uopšte loše.

Atmosfera anime-a je tačno onakva kakva atmosfera pravog horora mora da bude – često sam imao osećaj dok sam gledao ovaj anime da sam u nekoj noćnoj mori iz koje ne mogu da se izbavim. Ovo je još više u prvom planu zbog toga što je glavni lik sasvim normalan mladić, koji se upušta u priču sa grotesknim stanovnicima i pomenutim triom. Iako se u ovom anime-u nalaze nadnaravna stvorenja koja siju zlo oko sebe, Requiem from the Darkness se više osvrće na zlo koje sam čovek može da načini. Ovo dosta doprinosi dobrom horor elementu jer su često ljudska stvorenja u stanju da načine zlo veće od bilo kojeg đavola. Ono što ustvari ovaj anime pokušava da prikaže jeste moralna i etička korupcija i njen uticaj na društvo. Staza lične korupcije poičnje na mali način, ali se ubrzo razvija i ne može da se zaustavi. To je glavna i skrivena poruka ovog anime-a.

Kako je glavna radnja ovog anime-a dosta koncetrisana na psihologiju čoveka, većina epizoda istražuje motivacije likova. Kako naš glavni lik počinje sa naivnom željom da napiše stotinu horor priča, nakon susreta sa troje likova i putovanja sa njima on počinje da postavlja sebi pitanje šta je to ustvari što čini čoveka monstrumom? Kakvu su milost korumpirani ljudi zaslužili? Da li su je zaslužili?

Da ne izgleda kako previše hvalim ovaj anime, kazaću Vam i o njegovim manama. Prva mana ovog anime-a jeste ta što ne saznajemo ništa o „Gazdi“ mračnog trija, kao i to da ne saznajemo ništa o njihovoj pozadinskoj priči. U redu, jeste scenarista ovog anime-a natuknuo ko bi „Gazda“ mogao da bude, ali ipak nije to-to. Druga mana ovog anime-a jeste što je epizodična, to jest izgleda kao da je svaka epizoda za sebe, a nije. Kada shvatimo ko je pomenuti trio, već nam neke epizode postaju malo dosadne, ali se to na kraju anime-a dosta popravlja samim zapletom i raspletom serijala.

Konačan utisak jeste da je ovo jedan skroz fin anime, možda jedan od boljih iz žanra horora koje sam gledao. Veoma mi se svidelo to što je anime koncentrisan oko psihologije likova, ali to nije ni čudo, jer sam student iste :=) Uglavnom, ogromna preporuka za ljubitelje horor žanra.